Lyžařský vlíček
Máme malé děti. A za barákem širokou louku do kopce. Ideální na ježděni na lyžích. A tak se zrodila myšlenka nějakého potahu nahoru. Oscilovala mezi domadělaným kotvičkovým vlekem, za který ale nakonec majitel chtěl mnohem víc než jsem byl ochoten zaplatit, chvíli jsem dokonce uvažoval o seriozním rekonstruovaném vleku EPV300 s aktuálním průkazem způsobilosti atd, ale nakonec jsem skončil zase u domadělu na kotvičky.Ono, kdyby se to pojalo seriozně, lze vymyslet trasu vleku, kdy na cca 220m délky vleku je 40m převýšení a trasa sjezdovky je okolo, cca 300m. no uvidíme, možná projekt na přístí zimu.
V tento okamžik jsem ale za 4000 zakoupil torzo domadělaného vleku na kotvičky, motor s převodovkou a lanáčem, sloupek horní stanice, nekonečné lano o délce trasy cca 100m, nějaký kotvičky a nějaký příslušenství kolem (pár napínáků, napínací lana, kladku na podpěru doprostřed pro vratné lano a tak...).
Sloupek spodní stanice nebyl, protože to byly dvě traverzy zabetonované pod smrkem a ty pod smrkem zůstaly, ukotvení sloupku horní stanice nebylo, podpěra nebyla, elektroinstalace na mraky.
Celý stroj jsem rozebral, očistil, obrousil, natřel, promazal, opatřil novou elektroinstalací, motor klasický třífáz asynchronní, 0,75 kW, zapojený kupodivu do hvězdy se točil, kopuil nový šroubky a vše natřel. Dodělal se sloupek spodní stanice, podpěra je z trubek 48mm spíš plotových než lešeňových, spojených žabkama. kotvení zemními vruty 650mm délky 60mm průměr (což se mimochodem ukazuje pro kotvení napínacích lan jako na hraně, v perku se po naponování trochu vyvrátily, chtělo by to asi delší.
Při motorové zkoušce se ukázalo, že mi pro napojení na el. stačí jen dvě prodlužovačky, ale musím vyměnit vidlice, aby pasovaly do sebe a také, že pokud lano není úplně našponované, není spolehlivá vyhazovačka kotev. Hrozí vyskočení lana a následující kotvu by to nevyrazilo. Což ještě upravím.
^ TOP
Comments
No commentsTento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat